Blog

Agencija za digitalni marketing: Šta da očekujete od saradnje

Sve se promenilo od bezbrižnog vremena oflajna. Najveći izazovi koje smo mi kao agencija imali u to vreme, uglavnom su vezani za sponzorska učešća naših klijenata u TV formatima. O, bilo je tu malih i velikih nervnih slomova! Od toga da vam pred početak snimanja jave da su iz studija nestali proizvodi sponzora koje ste vi  blagovremeno dostavili, pa do toga da vam „nezgodni“ reditelj ne odobri prisustvo na snimanju, uz obrazloženje da nema potrebe da mu se marketari mešaju u posao kada „imamo iste interese“, a onda tokom cele emisije gledate dno abalaže duplog pakovanja Plazme Mlevene koja bi se videla i iz svemira, samo da je postavljena uspravno.

Nije da nije bilo nepredviđenih situacija (i verujte nam, uvek smo ih nadljudskim naporima uspešno rešavali), ali onlajn – on je kralj nepredvidivosti. Zato je za neke kompanije i sama pomisao na prepuštanje digitalnog nastupa agenciji, veoma stresna. Neko spolja će imati pristup vašim nalozima na društvenim mrežama, administraciji sajta, poverljivim podacima… I šta ako krene po zlu?

Zato smo rešili da vam odgovorimo na pitanja koja vas najviše zanimaju kada razmatrate mogućnost saradnje sa agencijom i šta je to što možete da očekujete. Pa da krenemo!

agencija za digitalni marketing

„KOLIKO ĆE PROMENA BITI VIDLJIVA?“

Nećemo uraditi ništa što će „boleti“. Nećemo praviti od vas nešto što niste, što je u suprotnosti sa vrednostima koje zastupate ili standardima koje ste već postavili.

Menjaćemo ono što nije dobro, a mi imamo ideju kako može bolje. Tome prethodi analiza vašeg dosadašnjeg nastupa i sadržaja koji ste postavljali na svim platformama koje sada planirate da poverite nama. Već nakon jednog letimičnog pregleda, dok razgovaramo sa vama, možemo da vam izvučemo par stavki koje su za pohvalu i onih koje su zrele za unapređenje ili potpunu promenu.

Ako vidimo da nešto od onoga što ste radili daje rezultate, naravno da to nećemo pošto-poto da menjamo i tako obezvredimo trud i znanje naših prethodnika. Sujeta nam je strana i fokusirani smo samo na rezultat. Međutim, ono što ćemo verovatno morati da uradimo u tom slučaju, jesu manje ili veće vizuelne izmene kako bi se sve uklopilo u novi koncept. Što se tiče sadržaja koji ne bude dobio „prelaznu ocenu“, njega ćemo u potpunosti odbaciti i mesto ustupiti boljim idejama.

Da, možda ćemo vam predložiti i totalni zaokret u strategiji, ali to ne treba da vas brine jer ćete kroz neko vreme biti mnogo lepši, zanimljiviji, ozbiljniji i bliži cilju.

„ŠTA AKO SE NISMO RAZUMELI I NE SVIDI NAM SE ONO ŠTO OBJAVLJUJETE?“

To je gotovo nemoguće. Nakon analize vas i vaše konkurencije, nakon pažljivog razmatranja vaših ciljeva, publike koja vas prati i one koju želite da privučete, kreiramo strategiju koja će nas korak po korak voditi ka cilju. Tu strategiju vi dobijate u pisanoj formi i ona osim teksta sadrži i vizuelizaciju onoga što smo zamislili, kao i plan objava za sve digitalne platforme: teme koje ćemo obrađivati u narednom periodu, kako će to biti vizuelno propraćeno, koji stil pisanja planiramo i zašto mislimo da tako treba.

Vi ćete već iz toga znati kako smo zamislili vaš nastup, čime je faktor iznenađenja praktično isključen. Naravno, nakon što vam dostavimo našu analizu i predlog strategije, sledi razgovor (ili prepiska) o tome šta vam se dopada, a šta želite da promenimo. Krećemo onda kada su ispunjeni svi uslovi za to i nadalje samo pratite rezultate.

„KAKO ĆEMO MERITI REZULTATE I KADA MOŽEMO DA IH OČEKUJEMO?“

Najbolja stvar u vezi digitalnih platformi je to što su rezultati lako merljivi, pa za kratko vreme možemo da procenimo da li nešto ima tendeciju da raste i napreduje ili ne. Recimo, često se dešava da jedna veoma dobra zamisao koja se dopadne i nama i klijentu, publiku prosto ostavi ravnodušnom. Naš stav je da svakoj dobroj ideji treba dati vremena da zaživi, jer nije uvek do loše procene. Nekada je i do same promene koju publika oseti i treba im vremena da se naviknu na novine, nekada je do nepovoljnog perioda godine (ne možemo očekivati isti angažman publike u julu i decembru, jer toplo vreme i sezona godišnjih odmora uvek znače i pad dosega objava i posećenosti sajta), a potrebno je vreme da se i mi upoznamo sa vašom zajednicom i uvidimo na šta reaguju, a na šta ne.

Zašto vam ovo govorimo? Svakako ne zato da bismo unapred opravdali eventualne neuspehe (uz dobru strategiju, mogućnost za to je svedena na minimum), nego da biste razumeli zašto je potrebno strpljenje. Da, kao što smo rekli, mi ćemo rezultate nekih aktivnosti videti odmah, ali za procenu da li je to ono što nas drži na dobrom kursu ili nije, potrebno je vreme. Koliko? Zavisi od ciljeva, ali najviše šest meseci.

I još nešto: Nijedna strategija nije zakon uklesan u kamenu. Ako vidimo da nema pomaka i da publika ne deli naše oduševljenje nekom vrstom sadržaja – menjamo taktiku. Rekli smo, nema mesta sujeti, važni su rezultati.

„KREĆEMO! ŠTA MI TREBA DA URADIMO?“

Nakon razgovora i pitanja koje ćemo imati jedni za druge, onog trenutka kada postignemo dogovor o budućoj saradnji i preciziramo na kojim ćemo platformama raditi, veoma je važno da nam dostavite brif koji pokriva sve informacije od značaja za razvoj dobre strategije:

• Vaša trenutna pozicija na tržištu i planovi

• Prednosti vašeg proizvoda/usluge u poređenju sa konkurencijom

• Informacije o identitetu, vrednostima, viziji kompanije

• Ciljna grupa (demografski podaci i druge karakteristike)

• Cilj komunikacije na digitalnim platformama (koja je to glavna poruka koju želite da prenesemo)

• Marketinški cilj koji želite da postignete (da li je to privlačenje novih kupaca, porast kupovine od strane postojećih, stvaranje prepoznatljivosti i jačanje svesti o brendu itd)

• Knjiga grafičkih standarda ili sve ono što čini vizuelni identitet kompanije/brenda (logo, slogan, boje…)

Osim navedenog, uvek su dobrodošla istraživanja o proizvodima, navikama kupaca, svetskim trendovima u vašoj industriji… Naravno, ako ih posedujete. Ne pridajemo značaj formi, bitno nam je da nas snabdete informacijama koje mogu biti od koristi, jer naši rezultati u najvećoj meri zavise od detaljnosti brifa.

P. S. Otkrićemo vam jednu malu tajnu: Agencije prosto „obožavaju“ kada im kratko i jasno napišete da su vam ciljna grupa SVI. Šalu na stranu, slobodno se raspišite u ovom odeljku. Nisu vam svi ciljna grupa.