Blog

Influenseri: Samo deo velike slagalice marketinga sadržaja

Marketing sadržaja (eng. content marketing) sigurno je jedan od najisplativijih načina dopiranja do željene publike i izgradnje svesti o brendu. Da nije tako ne bismo i pored stalnih prognoza nadolazećih digitalnih trendova koje predviđaju pad ulaganja u sadržaj, iz godine u godinu beležili porast ulaganja u isti.

Influnce marketing se sa druge strane predstavlja kao „bolja opcija“, čime se previđa da je on samo deo slagalice koja čini content u celini. Deo, ali svakako važan.

Sledi pregled nekih od najvećih vrednosti content i influence marketinga, a onda i zaključak zašto je njihova integracija važna ako želimo najbolje rezultate.

marketing sadržaja

 

3 VREDNOSTI CONTENT MARKETINGA

BREND KAO EKSPERT

Potrošači su u stalnoj potrazi za korisnim i relevantnim informacijama koje im pomažu da donesu odluku, i zato kažemo da je ovo vreme pametnih kupaca. Kako treba komunicirati sa njima? Baš tako: pametno. Brendovi i kompanije ovde imaju jedinstvenu priliku da se nametnu kao pouzdan izvor tih informacija putem svih svojih kanala komunikacije. Nećemo izdvajati nijedan od njih posebno, jer govorimo o sadržaju kao celini, a to podrazumeva da imate definisanu strategiju nastupa koja se sinhrono primenjuje na svim digitalnim platformama. Da se razumemo – samo tako i možete očekivati rezultate.

Ako vam sve to zvuči kao poznata i „prežvakana“ priča (radili ste i do sada tako, ili mislite da jeste, a rezultati su izostajali), onda morate znati da nikada nije ni bilo dovoljno objavljivati NEŠTO samo da biste bili prisutni na vebu i društvenim mrežama. Neprestano traženje načina kako da napravite iskorak u odnosu na konkurenciju, kako da budete kreativniji, kako da istu informaciju prenesete na zanimljiviji način i kako da publici ponudite vrednost koje se niko nije setio – to neka vam bude „zvezda vodilja“ i vaš brend će vremenom postati neprikosnoven izvor informacija za ciljanu publiku.

Ako ništa ne menjate u sadržaju koji ne daje rezultate, to je kao da uporno gurate vrata na kojima piše „Vuci“ i očekujete da se jednom otvore.

 

GENERISANJE VEĆEG BROJA POSETA SAJTU

Prema istraživanju HubSpot-a, kompanije koje svakog meseca objavljuju najmanje 16 tekstova na blogu generišu i do 4,5 puta više poseta. Osvežavanje sajta novim i kvalitetnim sadržajem je možda i najisplativija investicija: vi ste svaki taj tekst platili jednokratno, nakon čega on godinama nastavlja da radi za vas. Sjajna stvar!

Ali da pojasnimo zašto generisanje organskog saobraćaja na sajtu treba da ostane visoko na listi vaših prioriteta. Ako vam još uvek nije jasno, napravićemo jedno poređenje: sve što objavite na društvenim mrežama u fidu je vidljivo jedan-dva dana ili onoliko dugo koliko bustujete (dakle, plaćate). Sve što objavite na vašem kanalu (blogu ili magazinu) platili ste jednom, a u rezultatima pretraga se pojavljuje sve dok vas sa prvih strana ne potisne neko sa relevantnijim tekstom. Srećom po vas, Srbija je u deficitu sa kvalitetnim veb sadržajem, tako da se to dugo, dugo neće dogoditi. Ali, najpre obezbedite taj kvalitetan sadržaj.

Uložite u dobar sadržaj i uzdajte se u nepogrešivu „pravdu po Google-u“.

 

JAČE VEZE SA KUPCIMA I KLIJENTIMA

Ako želite da ih pretvorite u lojalne zagovornike vašeg brenda ili usluge, onda morate biti redovni u ažuriranju informacija i redovno ih obaveštavati o svim promenama, novitetima, pružiti sve odgovore i pre nego što vam postave pitanje (transparentnost u poslovanju je veoma bitna), ponuditi personalizovane ponude za grupe sa specifičnim potrebama itd.

Sve ovo može da se pretvori u veoma koristan sadržaj koji podiže vrednost vaše kompanije i brenda, a u isto vreme vas približava kupcima.

Probajte da zamislite iz ugla korisnika jednu kompaniju koja godinama nije ažurirala sadržaj na sajtu. Naravno, miljama su udaljeni od njih.

influence marketing

 

3 VREDNOSTI INFLUENCE MARKETINGA

VEĆE POVERENJE PREMA KOMPANIJI/BRENDU

Mnogo puta ponovljena rečenica, pa je već doživljavamo kao najkraću definiciju influence marketinga: Ljudi veruju ljudima. I zaista je tako. Da biste zadobili poverenje kupaca morate im pružiti iskustvo, a to iskustvo će najbolje znati da prenese osoba kojoj vaša ciljna grupa veruje. Takve osobe zovemo relevantnim influenserima i ovo posebno naglašavamo jer u praksi često viđamo nešto drugo.

Da bi povezivanje sa uticajnom osobom rezultiralo povećanom svešću o vašem brendu i većim poverenjem, važno je sledeće:

• Da influenser ima istu nišu kao vi

• Da delite iste vrednosti

• Da ima značajan broj pratilaca

• Da vodi računa o autentičnosti sadržaja koji objavljuje

 

VEĆI ROI (Return on Investment)

Ako ste se pridržavali gorenavedenih parametara prilikom povezivanja sa influenserom, možete očekivati i dobre rezultate. U proseku, kompanije generišu $6,5 prihoda na svaki uloženi dolar u influnce marketing (Izvor: Tomoson).

 

BOLJI SEO

Svaki put kada vas neki influenser pominje u svom sadržaju, tako što vas linkuje, to značajno unapređuje vašu poziciju na pretraživačima. Pored bloga i redovnog ažuriranja informacija na sajtu, koje smo već naveli, kvalitetni povratni linkovi sa drugih sajtova su veoma važni ako želite da dobijete visoku ocenu od Google-a.

Vi uvek možete platiti reklamu i na taj način obezbediti prvu poziciju u Google pretragama, ali je poverenje korisnika u organske rezultate neuporedivo veće od plaćenih, pa samim tim i verovatnoća da kliknu baš na vas.

 

ZAŠTO INFLUENCE MARKETING TREBA UKLJUČITI U CONTENT (ZAKLJUČAK)

Da smo se u ovom tekstu bavili samo prednostima influence marketinga, verovatno biste stekli utisak da je on kompletan paket koji vam je potreban u vašem digitalnom nastupu. Znamo i da vam je podatak o povraćaju investicije zapao za oko, ali sve to morate posmatrati kao širu sliku. Ne postoji toliko uticajna osoba koja od vašeg proizvoda može napraviti brend – to je vaš posao. I taj posao uključuje ogromne napore.

Vraćamo se na početak priče: Influenseri su jedan deo velike slagalice koja se mora sklapati pažljivo i uvek u skladu sa strategijom koja obuhvata kompletan digitalni nastup. Nijedan segment tog nastupa ne treba da posmatrate odvojeno, a naročito ne onaj koji vašu reputaciju stavlja direktno u ruke nekog pojedinca, pa makar to bio i influenser.

 

digitalni nastup