Blog

O građenju stila ili: Kako se postaje dobar pisac sadržaja

TAKO ŠTO PIŠETE. Mnogo, mnogo pišete.

Ali pre nego što i pomislite: „Pazi boga ti – pisac da piše!“, odmah da vam kažemo…

Mi ćemo svakako podeliti sa vama naše iskustvo, ali smo uvereni da ćete na kraju teksta i sami zaključiti da bolji savet od ovog banalnog sa početka nismo mogli da vam damo. Dok ne počnete redovno da pišete i da pratite „život“ vaših tekstova, ni sva teorija ovog sveta i naklapanja o građenju stila vam ne mogu pomoći da postanete dobar pisac.

pisac sadržajaOpet, činjenica je da postoji nešto što razlikuje osrednje pisce od onih čiji tekstovi privlače i zadržavaju pažnju, dobro se rangiraju u pretragama i klijentima donose profit/dobru reputaciju/prepoznatljivost. U nastavku ćemo govoriti o tome kako da premostite tu razliku i postanete zaista dobri i traženi pisci veb sadržaja, s tim da u ovom tekstu nećemo zalaziti u tehnike pisanja i odlike dobrog stila, nego ćemo akcenat staviti na ono što otvara put vašem razvoju.

 

„VI STE PISAC? JAOOO, DIVNO… A NA KOJIM PROJEKTIMA STE RADILI?“

Ako još uvek niste doživeli da vam klijent postavi ovo pitanje, spremite se, jer u nekom trenutku će vam sigurno biti postavljeno. Zna da bude frustrirajuće kada ste početnik, ali ima i jednu osvešćujuću ulogu u životu svakog pisca.

Bez obzira na to što smo za 11 godina rada napisali mnogo tekstova za naše klijente koji su objavljeni u raznim print časopisima: ženskim, specijalizovanim, stručnim… Sa prelaskom na digital smo se ponovo našli na početku. Prosto, sve što smo do tog momenta znali o tradicionalnom pisanju mogli smo da okačimo o klin. Ideja za ozbiljne content projekte nikada nam nije nedostajalo, ali uvek bismo nekako došli do tog neugodnog pitanja. Na sreću, brzo smo shvatili da nam nijedan iole ozbiljan brend neće dati priliku da „vežbamo“ na njegovoj reputaciji i da je vreme da se povučemo u ilegalu.

Da, imali smo nešto na umu… :)

 

HOĆETE PROJEKAT? EVO VAM PROJEKAT!

E, sad, ako vam je cilj samo da živite od svog spisateljskog dara i da celog života pišete po narudžbini tekstove na zadatu temu, to je u redu, ali… Šteta za vaš talenat.

Svi ti „frilens tekstovi“ po raznim korporativnim blogovima: ovde jedan, ovde pet… Zaboravite na to. Od toga ne biva natprosečan pisac.

Evo šta smo mi uradili: Pokrenuli smo naš vlastiti content projekat da bismo saznali kako sve to funkcioniše, da testiramo neke ideje, da PIŠEMO i na kraju, kada dođu rezultati, izađemo pred klijente i kažemo: Evo, ovako mi to radimo.

Dve godine od pokretanja digitalnog magazina slobodno možemo da kažemo da nam je rad na njemu doneo mnogo toga.

◊ Prvo, mogućnost da pratimo razvoj jednog content projekta od samog početka. Tu shvatite da samo onda kada imate uvid u analitiku i kada možete da ispratite „život“ svakog vašeg teksta na internetu, vi zapravo možete objektivno da ocenjujete svoj rad.

Tokom karijere ćete mnogo puta biti u prilici da za klijente pišete tekstove o čijoj sudbini nećete znati ništa. Sa takvim tekstovima vi ne uzrastate, samo primenjujete ono što već posedujete kao pisac. Naravno, ni u tome nema ničeg lošeg.

Priliku da mnogo pišemo. Ono zbog čega smo i pokrenuli magazin. Kada ste pisac tekstova „na komad“ (pa, hajdete da tako kažemo), velika je verovatnoća da ćete imati i duže periode kada ne pišete. Međutim, kada ste deo projekta, vi ste pisac sa stalnim angažmanom i vaš napredak se odvija neprekidno.

Širinu. Odlučili smo se za moderan magazin koji pokriva gotovo sve oblasti: lepotu, zdravlje, uređenje životnog prostora, modu i stil, kulinarstvo, lični i poslovni razvoj, putovanja…

Pošto smo često prinuđeni da objašnjavamo kako pisac uopšte ne mora da bude stručnjak za oblast o kojoj piše, te da ne postoje granice u tom smislu, ovo je bila prilika da to i demonstriramo. Hej, pisanje je naša struka! :)

pisac sadržajaNa ovaj način širite i svoje znanje, jer svaki dobar pisac zna da tekstu prethodi istraživački rad na temi i mnogo novih informacija do kojih će doći. Ovo je toliko dragoceno za građenje stila, da sasvim sigurno zaslužuje i jedan poseban tekst.

Artur Šopenhauer je rekao kako „dobar stil uglavnom počiva na tome da pisac zaista ima nešto da kaže“. Istina, tek kada imate ŠTA, onda možete da se igrate sa rečima i tražite način KAKO to da prenesete čitaocima.

 

Eto, sada kada sve znate, sedite i pišite. Ako ne možete da budete deo nekog većeg projekta (što vam najtoplije preporučujemo), ako nemate tu mogućnost da pišete za druge, vi pišite za sebe. Blog – blog, ali pisati se mora. Samo se ne uljujkujte u priču o talentu koji će vas uvek služiti.

 

marketing sadržaja