Marketing sadržaja, ili popularno content marketing, termin je koji često možemo čuti, ali retko videti u praksi. I pored priče o njegovoj važnosti i uticaju koji ima na imidž, te da značajno unapređuje poslovanje, kompanije se sporo odlučuju na ovaj korak.
Šta smo o sadržaju do sada naučili i zašto smo uvereni da on predstavlja mudar način da se povežete sa svojom ciljnom grupom?
Zaboravite na prodaju i pričajte priču
Content marketing je strateški pristup stvaranju relevantnog sadržaja koji ima za cilj da informiše, zabavi, nauči kupce nečem novom i korisnom, pomogne im da promene ugao gledanja i sve to bez onog nelagodnog osećaja da ih vučete za rukav i navodite na kupovinu. Content marketing nije agresivna reklama, nego priča koja inspiriše i stvara povoljnu atmosferu za kupovinu – onda kada za nju dođe vreme.
Strpite se. Fokus je na kupcu i njegovim potrebama. Prošlo je vreme kada ste govorili samo o sebi. Usmerite energiju i kreativnost na sadržaj koji će zadovoljiti potrebe interesne grupe, koju ste prethodno jasno definisali, kako bi mogli da se identifikuju sa onim što im prezentujete. Ovo je izuzetno važno, jer onaj ko se obraća svima – ne obraća se nikome. Dakle, što pre shvatite da se ljudi dele na one koji su vaši kupci i one koji to nisu, pre ćete doći do željenih rezultata.
Zaboravite na improvizaciju
Jednostavno ne pije vodu. Iza svih uspešnih stvari stoje strategija i temeljan plan, pa se isto odnosi i na uspešan content marketing. Isplanirajte za svaki mesec unapred o čemu ćete pričati i vodite računa da sadržaj bude autentičan, da nosi vaš stil, kako biste publiku navikli na dobre teme koje ne mogu da pronađu na drugom mestu i, ono glavno, kako bi se vratili na vaš sajt, blog ili stranicu po još.
Nećemo propustiti priliku da vas podsetimo da nijedna strategija ne znači da se u slučaju izostanka željene reakcije treba slepo držati plana koji ne donosi rezultate. Naučite da se prilagođavate svojoj online zajednici.
Sitnice koje drže pažnju
Samo pođite od toga da li bi vam stranica sa gusto pisanim redovima predugačkog teksta zadržala pažnju u istoj meri kao red teksta, red slika i red videa?
U vreme kada su korisnici sa svih strana izloženi informacijama, njihova zainteresovanost slabi ukoliko niste u stanju da ih “zapalite” već u prvih 20 sekundi. Za razliku od samog teksta koji bi u većini slučajeva samo preleteli pogledom, kombinacijom teksta, slike i tona, navodite ih da nastave sa konzumiranjem sadržaja.
Distribuirajte sadržaj
Dve najbolje stvari u content marketingu:
1. Sadržaj koji ste proizveli je vaš
2. Kanali distribucije su vaši i besplatni
Osim što ste kupce uspeli da uverite da su vam njihove potrebe na prvom mestu i da tome posvećujete posebnu pažnju, uverili ste ih i u svoju kompetentnost i osigurali njihovu lojalnost. Ono što je za vas važno, jeste da se ceo ovaj proces odvija kroz vlastite kanale komunikacije putem sajta, bloga, društvenih mreža… i svi oni su besplatni.