BlogReputacija u doba digitalnih medija

Da li je opravdan strah pojedinih kompanija od prisutnosti na društvenim mrežama?

Pre nego što ponudimo odgovor na ovo pitanje, osvrnućemo se na sam pojam reputacije i način na koji se ona gradi. Mada postoji više definicija reputacije, istina je da bismo je mogli uporediti sa lepotom i reći da se ona nalazi u oku posmatrača.

Kako nam ovo neće biti od velike pomoći, preciziraćemo: reputacija je neopipljiva vrednost kompanije i predstavlja zbir svih njenih delovanja i ponašanja kojima utiče na mišljenje ciljne javnosti (interesnih grupa), formirano tokom određenog vremena. Izgradnja reputacije je, dakle, jedan dugotrajan proces. Kako je to još u 18. veku rekao Bendžamin Frenklin: „Potrebno je mnogo dobrih dela da bi se izgradila dobra reputacija, a samo jedno loše da se ona izgubi“.

Sa sigurnošću možemo reći da na taj proces utiče sledeće: uspešno poslovanje sa stalnom tendencijom napredovanja, primena inovativnih načina poslovanja (konkurencija se ugleda na vas), dospevanje i održavanje na liderskoj poziciji, plasiranje proizvoda/usluge visokog kvaliteta, konkurentna cena, ulaganje u marketing i odnose s javnošću sa ciljem da se postigne medijska zastupljenost (bez skandala, afera i sl.) koja će doprineti stvaranju pozitivnog utiska o kompaniji, da se plasiraju tačne informacije o proizvodu, da se osluškuju želje i potrebe korisnika i na njih adekvatno odgovara.

Pretpostavimo da jedna kompanija godinama ulaže napore da se sva pomenuta načela dobre reputacije ispoštuju i da je istu već stekla ili je na dobrom putu za to. Mnogi će se s toga zapitati da li je otvorena komunikacija pametna odluka ili je bolje odložiti је za još neko vreme.

online reputacija

Odmah da se razumemo – razmišljanje da ćete odlaganjem sačuvati dobru reputaciju, potpuno je pogrešno. Digitalni mediji su ponudili mogućnost koje se ne treba plašiti, nego je iskoristiti na najbolji način i što pre. Govorimo o dvosmernoj komunikaciji koja je kompanije, brendove, pa i političke lidere učinila mnogo bližim i pristupačnijim njihovoj ciljnoj grupi, a to je upravo ono čemu smo težili svih ranijih godina. Ako znamo da 80% korisnika pretražuje proizvod ili uslugu prema ključnim rečima pre nego što donese odluku o kupovini, kao i da 70% njih čita utiske drugih korisnika o istom, onda se postavlja pitanje da li kompanija koja tvrdi da su joj korisnici na prvom mestu može sebi dopustiti luksuz da ostane “offline”.

Odlukom da vas nema na FejsbukuTviteruInstagramu i drugim popularnim mrežama, nećete bitno uticati na online zajednicu, ali ćete sasvim sigurno uticati na to da vaša reputacija bude poljuljana. Ako ste iznenađeni i pitate se zašto, odgovor je: zato što vaše odsustvo ne sprečava ostale da govore o vama i dele sadržaje u kojima se spominjete, u pozitivnom ili negativnom kontekstu.

Sa druge strane, imate priliku da pažljivo osmišljenim strateškim nastupom utičete na svoju ciljnu grupu, da kontrolišete sadržaj, sami gradite svoju online reputaciju i da njome upravljate.

Da rezimiramo: DOBROM REPUTACIJOM SE UPRAVLJA. U suprotnom je loša.

O načinima koji vam mogu pomoći u tome, biće više reči u nekom od narednih tekstova.  

https://newbrand.rs/wp-content/uploads/2020/07/mali-logo-nb-png-160x160.png
https://newbrand.rs/wp-content/uploads/2020/07/mali-logo-nb-png-160x160.png
#onama

Prva digitalna agencija u Sremu! Punih 17 godina u dinamičnom svetu marketinga – pišemo i kreiramo sadržaj i brinemo o vašem digitalnom nastupu.

#kontakt

Agencija za marketing New Brand | Braće Kočijašević 21, 22313 Vojka, Srem, Srbija | mob: 060.03.01.315 | fax: 022.23.01.315 | email: office@newbrand.rs

© 2024 New Brand Agency