Da li će nove tehnologije i sve šira primena komunikacijskih platformi imati bitnijeg uticaja na konzumentske navike korisnika u 2016. godini? Kakvi su izazovi pred stručnjacima za digitalni marketing i komunikacije, i u kom smeru će se odvijati dešavanja na ovom polju, prognoziramo u nastavku teksta.
Ovo su, po našem viđenju, promene koje će obeležiti narednu godinu:
INSTANT MESSAGING SERVISI DOBIĆE POSLOVNU PRIMENU
Aplikacije kao što su Viber, Skype, WhatsApp, Messenger, Google Hangouts i druge, danas koriste gotovo svi koji poseduju pametne telefone. Postale su nezaobilazne u privatnoj komunikaciji, pa je sasvim realno očekivati njihovu nadogradnju i uvođenje novih opcija koje bi doprinele i punoj poslovnoj primeni. Facebook već testira svoj Messenger for Business koji korisnicima treba da omogući konverzaciju sa kompanijama, upravo onako kako to čine sa prijateljima. Tako bi radnje kao što su provera turističkih aranžmana, rezervacija ili kupovina, trebalo da budu značajno pojednostavljene i obavljene u realnom vremenu, dok će marketingarima na raspolaganju biti alati koji omogućavaju kreiranje i deljenje uzbudljivog sadržaja unutar aplikacije.
STVARANJE DODATNE VREDNOSTI POSTAJE PRIORITET
Kompanije će strateški biti usmerene na aktivnosti koje pokreću emocije kod kupaca. Još uvek je veliki broj onih koji ne uviđaju sponu izmeđ dugoročne emocionalne povezanosti korisnika sa brendom i većeg profita (kome toliko teže), pa bi 2016. mogla da bude godina u kojoj će kompanije konačno progledati iz perspektive kupaca i pokušati da sagledaju šta je to što oni vrednuju, a zatim im to ponuditi kroz svoje poslovanje.
Kreiranje jedinstvene ponude ili USP (Unique Selling Proposal), jedan je od načina da se proizvodu ili usluzi da dodatna vrednost. Ta ponuda podrazumeva delimičnu ili potpunu transformaciju jednog modela poslovanja, proizvoda ili usluge, koju bi kupci bili spremni da plate. Fokus je na benefitima koje dobijaju takvom ponudom i na samoj ideji koja treba da bude jedinstvena i da kompaniju učini konkurentnijom. Dobar primer je Telenorova aplikacija 111 Meni, u okviru koje je moguće zaštititi broj od isključenja na pet dana, ukoliko zbog obaveza ili iz nekog drugog razloga kasnite sa plaćanjem računa. Zanimljivo je da ubrzo nakon aktivacije zaštite, korisniku stiže poruka sadržine: “Nakon Vašeg nedavnog kontakta sa Telenorom, koliko je verovatno da biste preporučili Telenor porodici i prijateljima na skali od 0 do 10?” Čik da vas čujemo.
VIŠE “CALL TO ACTION” DUGMIĆA
Facebook je apsolutni pobednik među društvenim platformama kada je u pitanju izbor dugmića koji korisnike pozivaju na određenu akciju (“Download”, “Learn More”, “Book Now”…), a naša očekivanja su da će u 2016. godini taj trend nastaviti i ostale, poput Pinterest-a koji je ove godine uveo svoju verziju “Kupi” dugmeta.
Novo “Kupi” dugme uveo je i Facebook početkom ove godine, koje korisnicima omogućava kupovinu direktno iz reklamnog posta, bez napuštanja Facebook-a. Cilj ovog poteza je povećanje efikasnosti reklama i dobiti koju iste donose. Podsetimo, Facebook-u ovo nije prvo iskustvo sa direktnom prodajom. Davne 2009. je bio njihov prvi pokušaj sa opcijom “Kupi”, koji je završen neslavno.
…I VIŠE VIDEO OGLASA
Video oglasi svakako nisu novost i može se reći da su obeležili 2015. godinu, a rastući trend se očekuje i u narednoj. Ono što još očekujemo od njih to je više inovativnosti, više kreativnosti i više kratkih video formi koje nemaju prodajni karakter, nego su usmerene na deljenje praktičnih saveta, otklanjanje nedoumica koje imaju vaši korisnici i sl.
Ovaj segment marketinga, nažalost, ostaje dostupan samo velikim kompanijama, jer produkcija kvalitetnog video sadržaja iziskuje značajna ulaganja.
MOBILNE PRETRAGE POBEĐUJU
Sve je postalo mobilno, pa će i kompanije biti fokusirane na prilagođavanje sadržaja mobilnim ekranima i poboljšanje korisničkog iskustva. Kako sada stvari stoje, od ukupnog broja internet pretraga, 30% se obavlja preko mobilnih uređaja, dok trend pretrage na mobilnim telefonima raste 10 puta brže u odnosu na desktop računare.
Google je takođe uveo izmene u načinu rangiranja sajtova, pa oni koji nisu optimizovani za mobilne uređaje postaju nevidljivi. Njihova statistika je još zanimljivija: 50% Google pretraživanja dolazi sa mobilnih uređaja, dok je u 10 zemalja sveta mobilna pretraga odnela pobedu.
ANALIZIRAĆEMO MOGUĆNOSTI “VIRTUAL REALITY” UREĐAJA
U ovoj godini smo zakoračili u svet virtuelne stvarnost, ali masovniju upotrebu moćnih 3D uređaja ne treba očekivati u narednih godinu dana. Ono što je sigurno je da njihova primena neće biti ograničena samo na video igrice i da ćemo uživati u neverovatnom prikazu prostora i događaja.
Samsung Gear VR već je dostupan na tržištu, dok bi Oculus Rift trebao da se pojavi početkom godine. Ah, da, Facebook je postao vlasnik Oculus Rifta. Mislite o tome.