Tehnološki gigant, kompanija Meta, danas je lansirala novu društvenu mrežu – zove se Threads i da, svet već bruji o tome da je Twitter dobio smrtnog neprijatelja. U trenutku dok ovo pišem, aplikacija je za manje od 24 sata dostigla neverovatnih 30 miliona korisnika.
Šta to znači za kompanije i brendove, da li Threads ima potencijal da doprinese razvoju vašeg poslovanja i kada je pravo vreme da se aktivirate, pišem vam u nastavku.
Nije nam valjao ni Twitter, zašto bi nam trebala njegova kopija?
Mogu da čujem kako izgovarate ove reči, ali samo polako, ipak je to kompanija koja je stvorila Facebook i Instagram – platforme bez kojih više ne možemo ni da zamislimo naše poslovanje.
Šta Meta kaže o svojoj bebi? „Naša vizija sa Threads-om je da od Instagrama uzmemo ono što on najbolje radi i da to proširimo na tekst, stvarajući pozitivan i kreativan prostor za izražavanje vaših ideja“.
Za razliku od Instagram aplikacije koja se zasniva na deljenju slika i videa, nova društvena mreža korisnicima nudi poznat sistem ažuritanja objava (sličan Twitter-u), pre svega tekstualnih, ali je moguće i deljenje linkova, slika, videa…
Glavne karakteristike Threads-a:
- Korisnički feed čine objave ljudi koje pratite i preporučeni sadržaj.
- Postovi su dužine do 500 karaktera i mogu sadržati veze, fotografije i video zapise dužine do 5 minuta.
- Threads post se može podeliti u Instagram priči i kao veza na bilo kojoj drugoj platformi.
- Korisnicima je omogućeno da sami kontrolišu ko može da ih označi u postu ili odgovoru.
- Svi nalozi koje ste blokirani na Instagramu, automatski će biti blokirani i na Threads-u.
- Iz komanije Meta je najavljeno da će Threads uskoro biti kompatibilan sa ActivityPub, protokolom otvorenog koda za društveno umrežavanje, koji već koriste WordPress – najpopularnija platforma za izradu web sajtova i drugi decentralizovani servisi.
Nakon brojnih skandala koji su potresli Twitter, a ponajviše od kako je prešao u ruke kontroverznog preduzetnika Ilona Maska (za 44 milijarde dolara), po svemu sudeći se stvorio prostor za novi (sličan) proizvod na tržištu. Ruku na srce, niko ne može osporiti da je Twitter pionir u pokretanju platforme za mikro-blogovanje, ali ova društvena mreža nikada nije uspela da razvije strategiju za privlačenje biznis korisnika, iako smo više puta čuli najave za tako nešto.
Sa druge strane, Meta je Bog Otac marketinga i sa pravom verujem da možemo očekivati da će poraditi na boljkama koje muče njenog rivala. Sećam se koliko je bilo teško ubediti firme da izađu na Facebook, kada je postalo već očigledno da je to platforma koja nudi mnogo mogućnosti za razvoj poslovanja, a najveći strah je dolazio od dvosmerne komunikacije koja je do tada bila nepoznat teren za brendove. „Šta ako nas napadnu? Šta ako dobijemo mnogo negativnih komentara? Šta ako ugrozimo reputaciju?…“
Preživeli su Facebook, ali Twitter nisu. Odavno je poneo titulu društvene mreže na kojoj se neguje veoma, veoooma neprijateljska atmosfera za sve koji ne dele stavove „uticajnih“ tviteraša i ako niste upali u taj „krug odabranih“, bolje vam je da se pravite mrtvi. Što brendovi uglavnom i rade.
Ah, da, i nikako ne vole poslovne naloge u svom mikro univerzumu, pa ih uglavnom ignorišu!
Ostaje nam da se nadamo da će Threads po tom pitanju biti brand friendly. Zapravo, uverena sam da hoće. Nova društvena mreža puca na Instagram korisnike, kao i na razočarane korisnike Twittera. Amin.
Da li vam treba nalog na Threads-u?
Netflix, HBO, Adidas, BMW… samo su neke od kompanija koje su se pridružile ovoj društvenoj mreži već prvi dan. Naravno da bih vam sada mogla postaviti pitanje: Da li su vaši kupci na Threads-u? Da li će ikada biti (ok, prvi dan je)? Jer ako nisu, zašto biste ulagali resurse tamo gde ih nema… Ali sačuvaću ovo pitanje za neku sledeću novu društvenu mrežu.
Hej, Mark Zakerberg je lansirao… Whatever! Nije baš kao da to radi svaki dan. :)
Kako da počnete da koristite Threads?
- Instalirajte aplikaciju na svoj mobilni telefon, kao iOS ili android korisnik.
- Koristite svoj Instagram nalog da biste se prijavili.
- Možete da uvezete sve podatke sa Instagrama: profilnu sliku, opis profila, linkove… Ili da ih sami podesite.
- Izaberite da li želite da vam nalog bude zaključan (privatan) ili otključan za sve posetioce. Svima koji su mlađi od 18 godina, profil će podrazumevano biti postavljen na privatan režim.
- Sada možete izabrati da pratite iste naloge koje već pratite na Instagramu i na taj način brže razvijete mrežu profila koje pratite i koji vas prate.
- Spremni ste da objavite svoj prvi post.
Jer važno je biti među prvima. Za strategiju ima vremena, dok malo upoznamo Threads. :)